zondag 30 december 2012

Who cares? (3)

Als het goed is heb je de video misschien al 
bekeken uit mijn vorig blogbericht. 
Bij mij komt dan de vraag naar boven: 
Wat sprak je aan in deze video? 
Wat beroerd je?

Voor mij:
"Kijk naar de rots en luister naar de roep!!!!"

 Ik wil je meenemen naar het getuigenis van een man met een visie.
Wil je de visie helemaal lezen, KLIKdan HIER!


Op 20 augustus is het honderd jaar geleden dat de 
stichter van het Leger des Heils, 
Generaal William Booth, 
op 83-jarige leeftijd in Londen overleed.

Willam Booth was een  
visionair man en een man van actie
Gedreven door de Bijbelse boodschap en 
diep begaan met het lot van talloze mensen die, 
als gevolg van onder andere de Industriële Revolutie, 
in Oost-Londen in 
mensonterende armoede leefden. 
William Booth wilde het 
lot van deze mensen 
verzachten en ze uitzicht op een beter leven bieden.




Veel van Booths ideeën doen nu, 

meer dan honderd jaar later, 
verrassend modern aan. 
Zijn kijk op de mens past helemaal in deze tijd.  
Elk mens is waardevol.   
Mensen in nood moeten worden geholpen maar 
daarmee houdt het niet op.

 Ieder mens heeft talenten en mogelijkheden om 
zijn of haar leven zelf vorm te geven.

"Go and do something" 
("Ga en doe iets") is 
één van de uitspraken van William Booth.


Het Leger des Heils gaat door in "Booth’s geest" 
die zijn visie aan het eind van zijn leven nog eens treffend verwoordde met de volgende woorden: 
"Zolang er nog vrouwen huilen, zal ik strijden." 
"Zolang er nog mannen naar de gevangenis gaan, 
in en uit, in en uit, zal ik strijden." 
"Zolang er nog kinderen honger lijden, zal ik strijden." 
"En zolang er nog mensen zijn die verstoken zijn 
van het licht van God, 
zal ik strijden."


Deze uitspraken zijn zeer aangrijpend, 
pakkend en laten iets zien.
Ieder mens heeft talenten en mogelijkheden. 
Wat doe je er mee?

XXXXXXXX



Wordt vervolgd!



1 opmerking:

  1. Reactie op FB: De eerste gemeenten groeide hard omdat de pas bekerde zich bewust waren van de positie van hen die het evangelie nog niet gehoord hadden ps 73:17 Gerard

    BeantwoordenVerwijderen