donderdag 23 oktober 2014

Verstopte varkens

Vandaag een wandeling door het bos. 
Ze zeggen dat er heel wat varkens vertoeven; 
wilde zwijnen. 
Ik zie ze alleen niet. 

Als ik zo wandel kom ik wel  op verschillende plekken in het bos 
omgewoelde grond tegen.


Ze zeggen dat de wilde zwijnen dit hebben veroorzaakt, 
maar ik zie ze niet. 
Ik moet het dus maar aannemen dat ze er zijn; 
het geloven......

Terwijl ik dit zo overdenk, 
kom ik tot de conclusie dat dat eigenlijk ook zo met God is. 
We zien Hem niet, maar Hij is er wel. 
Je kunt Hem overal in zien. 
Hij is de Schepper van de natuur. Dat is geloof!

XXXXXXXXXXX

Heb.11:1
 Het geloof legt de grondslag voor alles 
waarop we hopen, 
het overtuigt ons van de waarheid 
van wat we niet zien...(NBV)


Rom.1:20 schrijft: 
Want hetgeen van Hem 
niet gezien kan worden, 
Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, 
wordt sedert de schepping der wereld u
it zijn werken met het verstand doorzien, 
zodat zij geen verontschuldiging hebben.(NBG)

XXXXXXXXXXX 

Zeg dus niet dat Hij er niet is, 
je kunt Hem zien in de machtig mooie schepping!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten