dinsdag 19 maart 2013

Je leven afleggen.....

Op dit moment volg ik dagelijks via de mail een dagelijkse overdenking van DPM. DPM staat voor Derek Prince Ministries. 
Als je zelf ook een dagelijkse overdenking wilt ontvangen via DPM, dan kun je dat aangeven door je op te geven via de site: www.derekprince.nl of dagelijks de overdenking op hun site te lezen.  


De afgelopen periode gaat de dagelijkse overdenking over "het bloed van het Lam."  Om de volle kracht van Jezus' bloed te ervaren, moeten we weten hoe we dit bloed kunnen toepassen.

Van de week las ik dit gedeelte en dat brengt mij opnieuw bij dit filmpje: "Jouw leven als een touw."  

 KLIK HIER om het filmpje te zien.




De overdenking van DPM van 16 maart

En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot in de dood (Openbaring 12:11).

'Zij', dat zijn de mensen zoals jij en ik, gelovigen in Jezus Christus. Het woord 'hem' verwijst naar satan. Er bestaat dus een directe strijd tussen satan en ons. Deze tekst leert ons hoe de gelovigen satan overwonnen; door hun totale toewijding. Het enige waar satan bang voor is, is een toegewijde christen. Als er staat: zij hebben hun leven niet liefgehad tot in de dood, dan betekent dit dat in leven blijven niet hun eerste prioriteit was. De eerste prioriteit was trouw zijn aan de Heer en zijn wil doen.


Als het gaat over 'soldaten in het leger van de Heer' hebben we meestal een vaag en sentimenteel idee over wat dit betekent. Toen ik soldaat was in het Britse leger, kreeg ik er geen garantiecertificaat bij van de commandant, waarop stond dat ik mijn leven niet zou verliezen. Iedere soldaat weet dat hij kan sneuvelen; dienen in het leger kan je het leven kosten. Zo is het ook in Gods leger. Er is geen garantie dat we ons leven niet zullen hoeven afleggen. Alleen degenen die werkelijk niet bang zijn hun leven te verliezen, zijn een bedreiging voor satan. Uiteindelijk is ons leven hier op aarde toch maar kort, in vergelijking met de eeuwigheid die we zullen doorbrengen met Hem in zijn heerlijkheid.


 

2 opmerkingen:

  1. Mooi Yvonne, ik had hem afgelopen week ook op mijn blog staan. Het is echt een nadenker. Mooi hoe Francis dit kan zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had deze al gereserveerd voor de blog, en toen zag ik het ook nog eens op je blog staan. het is heel er sprekend.

      Verwijderen