zaterdag 2 maart 2013

Quiltexpositie ”woord en daad”

 
Vandaag naar een quiltexpositie geweest in een bijzondere meubelzaak. 
De combinatie van deze prachtige quilts in deze 
bijzondere meubelzaak maakt het helemaal uniek. 
De Bijbelse quilts van Rieteke komen daardoor nog beter tot uiting.


Vandaag signeert Rieteke Hoogendoorn haar recent uitgekomen boek:
"Een kunstig lied."  
Ik neem je mee en laat je een van haar unieke werken zien: 
Een boekrol van Psalm 139.
 Dit is de achterkant, als ze is uitgerold.
Zie je hoe mooi deze is doorgequilt? 
Nieuwsgierig?
Dit is de voorkant.   
Alle quilts van Rieteke  zijn uniek en 
gemaakt naar een thema of bijbeltekst. 
   Heel bijzonder om met Rieteke kennis te maken. 
Ze vertelt dat ze door haar quilts wil laten zien wie God is en 
getuigt zo op een aparte manier van haar Schepper.
Ik neem je mee en laat je wat prachtige werken zien. 
Om nog meer te bewonderen kun je haar site bezoeken op: 

Houd de blog in de gaten, er komen nog meer foto's.
 
Ps.139:1-10: 
HERE, Gij doorgrondt en kent mij; 
Gij kent mijn zitten en mijn opstaan, 
Gij verstaat van verre mijn gedachten; 
Gij onderzoekt mijn gaan en mijn liggen, 
met al mijn wegen zijt Gij vertrouwd. 
Want er is geen woord op mijn tong,
of, zie, HERE, Gij kent het volkomen; 

Gij omgeeft mij van achteren en van voren
en Gij legt uw hand op mij. 
Het begrijpen is mij te wonderbaar,
te verheven, ik kan er niet bij. 
Waarheen zou ik gaan voor uw Geest,
waarheen vlieden voor uw aangezicht? 
Steeg ik ten hemel – Gij zijt daar,
of maakte ik het dodenrijk tot mijn sponde – 
Gij zijt er; nam ik vleugelen van de dageraad, 
ging ik wonen aan het uiterste der zee, 
ook daar zou Uw hand mij geleiden, 
Uw rechterhand mij vastgrijpen.

3 opmerkingen:

  1. Is al paar jaar terug dat ik een expositie van Rieteke heb bijgewoond en een spreekbeurt ook. Ik vind het nu weer mooi om via jou weer eens op haar site naar zoveel nieuwe werken te kijken. Prachtig, Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van FB van GN: een belevenis om er naar te kijken en te zien het kunstige lied.Gerard N

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reactie per mail: Wat heb je en prachtige foto's gemaakt van mijn expositie.Mooi om te zien! Veel zegen op je mooie werk. R

    BeantwoordenVerwijderen